Europa verscherpt etiketteringsrichtlijnen voedingswaren - Gruntjes Communicatie Vormgeving
Mooi is geen argument. Ontwerp door Stefan van der Heijden. Doel is een effectief ontwerp met een duidelijke doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het eerlijk en transparant visualiseren van een vraagstuk.
Concept design, graphic design, corporate design, packaging design, product design, shop-in-shop design, beursstand design, 3D visualization, coin design, truck signing, car signing, animation design, website design, app design, photoshoot, photoshop, magazine design, point-of-sale design, stationary design.
16967
post-template-default,single,single-post,postid-16967,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Europa verscherpt etiketteringsrichtlijnen voedingswaren

Europa verscherpt etiketteringsrichtlijnen voedingswaren

De etikettering van levensmiddelen moet garanderen dat de consumenten beschikken over volledige informatie over de inhoud en samenstelling van deze producten, om hun gezondheid en hun economische belangen te beschermen. Etiketten kunnen verder ook informatie geven over een bepaald kenmerk van het product, zoals de oorsprong en de wijze van productie. 

Deze aanscherping zal zeker niet de laatste zijn en de uitstraling van de verpakking uiteindelijk doen veranderen. Hoe de verpakking van de toekomst eruit zal zien weten we natuurlijk niet. Maar het zelf geïnitieerde project van Audrée Lapierre – waarin ze de verplichte informatie middels mooie grafische datavisualisatie heeft verwerkt – zal zeker door het EU-parlement goedgekeurd worden… ?